De exemplu, un şofer cu vârsta de 35 de ani, posesor al unui autoturism cu o capacitate cilindrică de 1.400 cm cubi, plăteşte 390 de lei pentru o poliţă încheiată pe o perioadă de un an la Euroins sau Astra, dar tariful ajunge până la 785 lei în cazul Generali, potrivit datelor centralizate de portalul rca-ieftin. ro
Diferenţele de preţ sunt şi mai mari în cazul şoferilor mai tineri, întrucât aceştia sunt consideraţi mai riscanţi. Astfel, în cazul unui şofer cu vârsta de 25 de ani tariful pentru asigurarea unui autovehicul cu o capacitate cilindrică de 1.400 de centimetri cubi variază de la 512 lei pe an la Carpatica la 1.940 de lei la Allianz-Ţiriac. Diferenţe semnificative de prime de la o categorie de vârstă la alta sunt înregistrate şi în cadrul aceleiaşi companii.
,,Diferenţele mari dintre preţurile practicate de asigurătorii se datorează calităţii serviciilor pe care aceştia le oferă clienţilor. Serviciile de înaltă calitate generează costuri interne mai mari, de aceea unele companii percep tarife ridicate", spune Cristian Fugaciu, directorul general al Marsh. Totodată, există situaţii în care unii asigurători au majorat tarifele tocmai pentru a descuraja clienţii şi a-şi reduce expunerea pe segmentul RCA, care înregistrează una dintre cele mai ridicate rate de daunalitate.
Diferenţa mare de preţuri reflectă şi politica anumitor asigurători de a ţine preţurile jos, în încercarea de a-şi crea o bază importantă de clienţi cărora să le vândă ulterior alte produse mai profitabile. Potrivit unor calcule efectuate anul trecut de asociaţia brokerilor, tarifele minime la RCA ar trebui să fie cu cel puţin 50% peste nivelul actual.
,,Societăţile de asigurare aleg să menţină preţurile pentru poliţele RCA la un nivel scăzut, deoarece piaţa este foarte competitivă. În acest mod, asigurătorii încearcă să-şi păstreze clienţii şi cota de piaţă", c