Coca-Cola furnizează 0,4% din PIB-ul României. Aceasta este concluzia unui studiu, realizat la comanda companiei, ce cuantifică valoarea adăugată economiei româneşti, prin prisma însumării salariilor angajaţilor, veniturilor fiscale, profiturilor obţinute de companie şi parteneri.
Studiul a fost coordonat de către Ethan Kapstein în calitate de profesor de Economie Politică în cadrul INSEAD (Institut Européen d'Administration des Affaires). În prezent, prof. Kapstein este, de asemenea, profesor invitat al departamentului Global Strategy în cadrul Universităţii din Georgetown (Washington, DC).
Studiul a folosit un model economic care urmăreşte impactul direct asupra economiei al business-ului Coca-Cola, impactul indirect-aferent partenerilor comercialli şi furnizorilor companei şi efectul indirect generat de cheltuielile angajaţilor diin sistemul Coca- Cola. Suma rezultată (valoarea adăugată totală) este de 446 milioane euro, aproximativ 0,37% din PIB la nivelul anului 2010, din care 46% reprezintă sumele vărsate statului ca taxe şi impozite.
Pe primul segment-impactul direct-salariile nete (29 milioane euro) şi impozitele plătite de companie (19 milioane euro) generează o valoare adăugată economiei de 48 milioane euro. În ceea ce priveşte valoarea adăugată totală, incluzând partenerii comerciali şi angajaţii lor, 121 milioane euro reprezintă veniturile de natură salarială generate, 204 milioane euro sunt taxele şi impozitele încasate de stat (0,57% din veniturile fiscale ale Guvernului) iar alte 121 milioane euro reprezintă profiturile companiei şi partenerilor comerciali.Per total, 446 milioane euro, 037% din PIB, reprezentanţii companiei calculând că fiecare euro adus în afacere generează 8 euro în întreaga economie.
Industriile strâns legate de Coca-Cola HBC România sunt fabricarea zahărului, transporturile şi comerţul. Achiziţiile de zahăr