Mostenitorii lui Louis Renault, patronul emblematic al companiei cu acelasi nume, au depus marti la curtea de apel din Paris o actiune, prin care cer despagubiri pentru nationalizarea uzinelor, efectuata in 1945, sub patronajul guvernului provizoriu de atunci, prezidat de Charles de Gaulle.
Louis Renault a fost intotdeauna o personalitate bine situata in societatea franceza. Tatal sau, Alfred Renault, era proprietarul unei mari companii de textile si accesorii pentru imbracaminte.
Si-a facut automobil din tricicleta
Cel mai mic dintre cei cinci copii ai tatalui sau, Louis, a abandonat scoala, pe care n-a absolvit-o niciodata, dar a fost de mic un pasionat al tehnicii, relateaza La Tribune.
In 1898, tanarul Louis si-a transformat tricicleta in automobil, dotand-o cu motor si cutie de viteze in trei trepte. I-a uluit pe cei din jur, cand a atins cu ea viteza de 50 km pe ora.
In anul urmator, fratii sai Marcel si Fernand preiau conducerea fabricii de textile a tatalui lor, si-l iau pe Louis Renault ca salariat. In aceasta calitate, folosind si capitalul fratilor, Louis incepe constructia de automobile dupa o conceptie proprie, reusind dupa numai un an sa vanda 76 de vehicule.
In 1903, moare intr-un accident fratele sau Marcel, iar Louis preia actiunile acestuia, reprofiland fabrica numai pe productia de automobile.
Afacerile cu statul sunt prospere
In 1905, societatea primeste prima mare comanda: 250 de taxiuri. Renault sesizeaza ca productia de taxiuri are avantajul unor clienti care cumpara cantitati mari si se dedica acestui tip de marfa. Doi ani mai tarziu, el devine principalul exportator de taxiuri din Franta, in Anglia, Statele Unite si Argentina.
In 1909 moare si cel de al doilea frate, Fernand, iar Louis Renault devine unic proprietar al companiei, pe care