Hobiţa, localitatea natală a lui Constantin Brâncuşi, părintele sculpturii moderne, este doar o umbră a ceea ce a fost şi ar trebui să fie. Edilul-şef Florin Pavel nu mai are timp de gospodărirea localităţii, fiind de câteva luni după gratii într-un dosar de corupţie şi de abuz în serviciu. Viceprimarul Tivig i-a luat locul, dar este extrem de atent la ce decizii ia, pentru a nu face paşi „greşiţi“. În tot acest timp, una dintre cele mai vizitate zone turistice din judeţul Gorj se transformă încet, dar sigur, într-un ţinut aproape abandonat de autorităţile locale. În afara Casei Memoriale „Constantin Brâncuşi“, unde sculptorul gorjean desăvârşit la Paris a făcut primii paşi în lume, Hobiţa îi lasă un gust amar vizitatorului, fie el turist sau doar simplu trecător prin zonă. Aproape că nu este turist român sau străin care să fi vizitat operele brâncuşiene de la Târgu Jiu şi care să nu fi dorit să vadă şi locul de unde a plecat Constantin Brâncuşi în lume. După vizitarea Casei Memoriale, impresiile sunt pozitive, dar după plecarea din satul Hobiţa expresia de dezamăgire nu poate fi ştearsă, cel puţin pentru câteva clipe, de pe faţa vizitatorilor.
Infrastructura
lasă de dorit
Celui care vine pentru prima dată la Hobiţa, zona îi lasă senzaţia, cel puţin în anumite momente ale zilei, că ar fi nelocuită. Localnicii sunt oameni destoinici şi gospodari, însă de buruienile de pe la unele porţi şi de şanţurile înfundate nu se mai ocupă nimeni. Intrarea în localitate nu este semnalizată pe măsura importanţei locului, ci doar printr-o tablă care se întrezăreşte dintre tufe şi care este înconjurată de buruieni. Năpădită de ierburi şi de arbuşti este şi o coloană a infinitului, la o scară mai mică decât originalul de la Târgu Jiu. Coloana este situată pe partea stângă a şoselei, cum intri în Hobiţa. Obiectul ar trebui să semnalizeze şi el că Brâncuşi s