Primarul Capitalei Sorin Oprescu a asistat ieri, 20 septembrie la şedinţa Comisiei Tehnice de Urbanism a Ministerului Dezvoltării, în care a fost dezbătută soarta proiectelor de construcţie ale pasajelor subterane de la Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei, dar şi magistrala rutieră Buzeşti – Berzei, implicit şi soarta Halei Matache.
Edilul a declarat, joi, că trebuie lămurită situaţia cu Hala Matache, pentru că în proiectul magistralei rutiere Buzeşti - Berzei sunt cheltuieli fantastice, precizând că hala va fi mutată "exact cu 37 de metri şi 20 de centimetri mai încolo". "Să lămurim o dată cu Hala Matache. Nu pot să o ţin, domne, pe loc, sunt nişte cheltuieli fantastice, şi atunci o să o mut exact cu 37 de metri şi 20 de centimetri mai încolo. Nu fac pe nebunul, chiar asta e distanţa. A fost ideea şi doi ani ani şi jumătate am tot stat în discuţii sterile. Am respectat şi societatea civilă, am prezentat şi planurile, dacă se poate face. Linia de tramvai avea un circuit, dar nu asta ne împiedica, ci infrastructura. Există totuşi o zonă gravitaţională de unde curg dejecţiile, chiar sub hală este o coloană de drenaj care este făcută undeva din anii 1932-1933. Nu a mai umblat nimeni acolo", a spus primarul general al Capitalei, răspunzând unei întrebări care i-a fost adresată după conferinţa de presă privind anunţarea primei ediţii a Festivalului Internaţional al Orchestrelor Radio "RadiRo". Potrivit Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, în urma negocierilor din iulie 2011 dintre Primăria Capitalei, Ministerul Dezvoltării şi ONG-uri s-a convenit ca municipalitatea să continue lucrările blocate pe axa nord-sud a proiectului Berzei - Buzeşti cu condiţia ca Hala Matache să nu fie mutată. Pentru a realiza acest proiect, Primaria mai are nevoie si de o aprobare de la Minsterul Culturii, in conditiile in care cladirea este monument istoric. Ministerul Dezvoltării