IAȘI. Fundația Roma Education Fund Romania, membră a rețelei internaționale Roma Education Fund, a organizat în parteneriat cu UNICEF cel de-al șaselea atelier de lucru cu tema Mediul școlar și abordări ale cadrelor didactice în lucrul cu romii. La eveniment au participat reprezentați ai celor mai importante instituții implicate în educația copiilor romi, precum Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, Institutul de Științe ale Educației, Centrul de Politici Europene, AM POSDRU, inspectorate școlare județene, precum și reprezentanți ai sectorului non-guvernamental, care implementează diverse proiecte în vederea reducerii decalajului educațional între copiii romi și cei ne-romi.
Reprezentanții UNICEF spun că la atelier au fost făcute o serie de recomandări care vizează existența unei definiții unitare a abandonului școlar, a raportării oneste a fenomenelor de absenteism și abandon școlar, implementarea reală și conștientă a măsurilor care asigură accesul la o educație de calitate și nu doar completarea formală a unor documente școlare, creșterea atractivității profesiei de dascăl prin motivarea celor care să îmbrățișeze o astfel de carieră. Soluțiile și recomandările expuse de participanți vor fi incluse în cel de-al șaselea policy brief pe tema mediului școlar.
“Acesta este ultimul atelier de advocacy pentru politici educaționale din cadrul proiectului nostru comun – Roma Education Fund Romania și UNICEF, în care am parcurs o radiografie amplă a mediului școlar din perspectiva unui set complex de indicatori de calitate, precum gradul de calificare al cadrelor didactice, cadrul curricular, infrastructură, dotări, interacțiunea cadrelor didactice cu elevii etc. Impactul mediului școlar asupra copiilor romi, alături de recomandările de politici publice pentru incluziunea educațională a copiilor romi, au reprezentat punctul c