După abia două săptămâni de când a fost introdus sistemul de transport public de persoane în Zona Metropolitană Alba Iulia, au apărut primele scandaluri și nemulțumiri ale primarilor din localitățile membre AIDA. Aceștia sunt hotărâți să părăsească asociația și să revină la vechile companii de transport, după ce angajații AIDA – Transport Local le-au cerut să plătească subvenții de sute de mii de lei pe an, cheltuială neprevăzută inițial, după finalizarea licitației câștigate de Societatea de Transport Public (STP) Alba. Banii suplimentari au fost solicitați pe motiv că „rutele nu sunt profitabile” și ar reprezenta diferența dintre costurile serviciului și încasările companiei.
Transportul public de persoane este efectuat în Alba Iulia, Ciugud, Sîntimbru, Galda de Jos, Întregalde, Cricău şi Ighiu şi localităţile componente ale acestora. Inițial, în cadrul unei ședințe, primarii acestor localități au fost informați că singurele subvenții pe care vor fi nevoiți să le achite vor fi cele către anumite categorii de persoane, potrivit legii. Ulterior aceștia au aflat că, pe lângă acele subvenții, mai trebuie să acopere din propriile finanțe și „pierderile” companiei de transport, mai precis diferența dintre costul efectiv al serviciului și încasări.
Primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian: „Ni s-a spus că nu trebuie să plătim nicio altă subvenție în afară de cea pentru veterani de război, eroi ai revoluției și persoane cu handicap!”
Primarul din Ciugud, Gheorghe Damian, s-a arătat hotărât să se retragă din asociație, din motiv că nu dispune de suficiente fonduri pentru a plăti subvențiile solicitate de AIDA, însă ar prefera să nu fie nevoit să recurgă la această măsură, după atâția ani de muncă pentru funcționarea acestui proiect. „Cu siguranță că vom părăsi AIDA și vă spun de ce. Când s-a finalizat licitația noi am întrebat foarte clar comisia, eram 6