Dacă primele două ediţii ale Concursului de dirijat organizat de Jeunesses Musicales România s-au derulat cu destulă discreţie, ediţia a treia – dar cea dintâi cu deschidere internaţională – a beneficiat, la începutul lunii septembrie, şi de mediatizare adecvată, participând 26 de tineri din 16 ţări precum Spania, Belgia, SUA, Brazilia sau Venezuela, desigur şi din România, cei calificaţi în finală fiind însă din Taiwan, Coreea de Sud şi Anglia. La prima etapă, candidaţii au evoluat cu acompaniamentul de pian susţinut de Verona Maier şi Raluca Oatu, pentru ca în următoarele trei etape să aibă privilegiul de a apărea la pupitrul Filarmonicii bucureştene. Un juriu alcătuit, în principiu, din dirijori invitaţi din toate zonele ţării – preşedinte Horia Andreescu (Bucureşti), membrii Petre Sbârcea (Cluj), Gheorghe Costin (Timişoara), Marius Hristescu (Craiova) –, dar şi Octav Calleja, sosit din Spania, sau pianistul Nicolae Licareţ, în calitate de director artistic al Filarmonicii, a ales ca în finală să acceadă doar trei dirijori, pe care, sub cupola Ateneului, un public extrem de numeros a avut ocazia să-i descopere abordând pagini din marea literatură universală, alese tocmai pentru că ridică probleme complexe atât în acompaniament, cât şi în paginile simfonice de Brahms. Astfel, la 6 septembrie, taiwanezul Tung-Chieh Chuang (anterior laureat la alte concursuri în ipostază de pianist sau cornist, studiind, în ultimii ani, arta dirijorală în SUA), a condus Introducereşi Rondo capriccioso de Saint-Saëns, acompaniind (destul de plat în momentele de piano, dar strălucitor în forte) demersul solistic al violonistei Simina Croitoru (dezinvoltă, cu o tehnică performantă şi sunet generos, rezolvând cu aplomb dificultăţile partiturii). Gestica sigură, capacitatea de a conduce fraza cu eleganţă şi cursivitate, într-o construcţie densă şi coerentă, expresivă, au atras