Cel mai mare beneficiar al prezenţei Coca-Cola în ţara noastră este bugetul de stat, contribuţia sistemului ridicându-se la cca. 204 milioane de euro sub formă de taxe şi impozite, arată un studiu comandat de Coca-Cola şi realizat de societatea Steward Redqueen din Olanda.
Coca-Cola a prezentat ieri studiul intitulat "Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat de Ethan B. Kapstein, profesor de Economie Politică în cadrul INSEAD (Institut Européen d’Administration des Affaires), în colaborare cu societatea de consultanță Steward Redqueen (Olanda). Potrivit reprezentanţilor Coca-Cola şi echipei de cercetători, prezenţa Sistemului Coca-Cola înseamnă o sursă de dezvoltare economică şi bunăstare pentru ţara noastră.
Sistemul Coca-Cola din România este o afacere preponderent locală, explică cercetătorii şi reprezentanţii companiei. Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company şi partenerul său Coca Cola Hellenic România îmbuteliază şi distribuie cele 14 mărci prezente la noi sub licenţa The Coca-Cola Company. Sistemul din ţara noastră cuprinde 3 fabrici şi 7 depozite.
Studiul citat pune accentul pe trei aspecte largi, respectiv valoarea adăugată în economie, contribuţia la bugetul de stat şi numărul de locuri de muncă create de prezenţa sistemului Coca-Cola în ţara moastră. Datele financiare utilizate în realizarea studiului sunt cele înregistrate de Sistemul Coca-Cola din România în 2010.
Sistemul Coca-Cola generează o valoare adăugată în economia României de 446 milioane de euro (echivalentul a 0,37% din PIB). Din aceasta, aproximativ 46%, adică 204 milioane de euro se varsă în bugetul statului, sub formă de taxe şi impozite. Este vorba despre 0,57% din totalul veniturilor fiscale. Acelaşi studiu indică faptul că gospodăriile din România au primit 121 milioane de euro sub forma veniturilo