În ciuda faptului că numeroase firme afectate de criză pun lacătul pe uşă, unele companii prosperă şi varsă sume consistente la bugetul de stat
Cei aproximativ 3 milioane de angajaţi din privat au ajuns să ţină în spate un număr de cinci ori mai mare de bugetari, copii, pensionari şi asistaţi social. Una dintre companiile care au intrat imediat după Revoluţie pe piaţa românească, Coca-Cola, contribuie cu 446 de milioane de euro la bugetul de stat, ceea ce înseamnă 0,37% din PIB, arată un studiu realizat de prof. Ethan Kapstein, în prezent profesor invitat al departamentului Global Strategy în cadrul Universităţii din Georgetown (Washington, DC). Studiul a fost coordonat de către Kapstein în calitate de profesor de Economie Politică în cadrul INSEAD (Institut Européen d’Administration des Affaires, în perioada ianuarie- octombrie 2011. Practic, fiecare euro de valoare adăugată produsă de compania de băuturi răcoritoare generează alţi 8 euro în alte sectoare economice, reiese din studiul menţionat.
Întregul lanţ de companii din jurul Coca-Cola contribuie la buget cu taxe în valoare de 204 milioane de euro, ceea ce înseamnă cam 0,57% din veniturile publice fiscale ale statului. Ca un echivalent, toate aceste contribuţii susţin funcţionarea a 1.330 de şcoli sau a 4.800 de grădiniţe, plata salariilor a 23.000 de pompieri (80% din întregul efectiv al inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă) sau chiar funcţionarea corectă a unui spital precum Spitalul Clinic de Urgenţă "Sfânta Maria" din Iaşi.
Preocupaţi de combaterea obezităţii în România
Totodată, lanţul Coca-Cola generează 17.500 de locuri de muncă. Dincolo de aceste cifre, compania are şi un rol social şi educativ, prin programele pe care le derulează. "Fiecare picătură de Coca-Cola are impact asupra societăţii româneşti. Dincolo de latura economică, trebuie să privim spre latura educativă. Oamen