Compania canadiana de outsourcing Telus International a intrat in Romania prin achizitia pachetului majoritar in cadrul CallPoint New Europe, un furnizor de servicii de call center prezent pe piata locala din 2007.
In prezent CallPoint New Europe are in jur de 300 de angajati in Romania, dintre care 200 in orasul Voluntari de langa Bucuresti si aproximativ 100 intr-un centru deschis anul acesta la Craiova. CallPoint New Europe este prezenta si pe piata din Bulgaria, unde are 600 de angajati.
Conducerea Telus International isi doreste ca in aproximativ trei, patru ani centrele din Romania si Bulgaria sa isi tripleze numarul de angajati, asa cum s-a intamplat si in cazul birourilor pe care canadienii le detin in Filipine si America de Sud.
Oficialii Telus International au afirmat ca in prezent sunt actionarul majoritar al companiei, dar nu au precizat care a fost valoarea tranzactiei. Telus International a cumparat pachetul detinut anterior de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), institutie care era actionar minoritar in companie in urma unei investitii de 3 milioane de euro facute anul trecut.
Telus International este parte a operatorului canadian de telecomunicatii Telus, companie cu afaceri de 8,3 miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari canadieni) si 12,8 milioane de clienti. Compania detine centre de contact in America de Nord, America Latina, Filipine, Marea Britanie si are aproximativ 13.500 de angajati.
Conducerea Telus International a decis sa se extinda pe piata europeana pentru a-si diversifica portofoliul de limbi in care ofera servicii. Prin acest parteneriat, furnizorul poate oferi servicii in 28 de limbi.
Negocierile cu cei de la CallPoint New Europe au inceput in martie, iar contractul a fost semnat saptamana trecuta.
„Ne-am uitat in toata Europa. Printre tarile cu care a concurat