De nouă ani, o parte din fondurile DSP Galaţi se duc pe servicii de taximetrie. Asta este urmarea aplicării unor măsuri de restructurare a personalului din sănătate, adoptate în 2003, pe vremea guvernării Năstase. Pe atunci, DSP Galaţi era condusă de Aurel Nechita, care are în CV două mandate de secretar de stat la Ministerul Sănătăţii, în 2003-2004 şi 2009.
Pentru că ministrul de atunci, Daniela Bartoş, ordonase o nouă reducere de personal, directorul Aurel Nechita a operat restructurarea desfiinţând posturile de conducători auto din organigrama direcţiei. Devotamentul cu care a operat reducerea de personal de la DSP şi reducerea numărului de paturi din sănătatea gălăţeană prin desfiinţarea Spitalului Municipal „Elena Doamna", i-au adus lui Aurel Nechita simpatia ministrului Sănătăţii şi primul mandat de secretar de stat. În urma acestor măsuri, Galaţiul a rămas fără un spital care să constituie alternativa în cazul producerii unei infecţii intraspitaliceşti la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, iar DSP a rămas fără şoferi la cele 8 autovehicule din dotare. Flota DSP Galaţi este formată din 8 autoturisme, Dacia Furgon, Nubira, Tacuma, Dacia Logan MCV, Skoda şi Dacia Solenza, pentru care, de 9 ani, „cumpără" şoferi.
„Atunci s-a optat pentru varianta renunţării la şoferi şi externalizarea acestui serviciu. Aceasta a fost decizia luată atunci, în 2003-2004. Direcţia a renunţat la şoferi şi s-a făcut un contract de prestări servicii cu o firmă care să ne asigure şoferii. Şoferii sunt angajaţii acelei societăţi. Autovehicoulele sunt cele ale instituţiei noastre, ale Direcţiei de Sănătate Publică Galaţi. Discutăm numai de externalizarea serviciului de conducere a autovehiculelor. Maşinile au fost întotdeauna proprietatea instituţiei. Situaţia aceasta datează din 2003 şi ulterior structura instituţiei nu a mai permis o reangajare a atâtor conducători