Tot mai mulţi oameni caută să facă furori pe internet, să capteze atenția utilizatorilor prin execuții simpatice, șocante, amuzante, irezistibile, care să fie transmise mai departe prietenilor lor. adevărul.ro a stat de vorbă cu cei care au realizat printre cele mai de succes filmuleţe, fotografii şi mesaje, devenite „virale“.
Se împrăştie pe Facebook fotografiile cu mesaj de „bună-dimineaţa", ilustrând două ceşti cu ceai fierbinte din care se saltă aburi şi nişte biscuiţi, aşezaţi cochet pe-o farfurie, înregistrările amuzante cu pisici, ştirile cu propuneri legislative din partea unor deputaţi, din care rezultă ori că încă se întâmplă ceva bun în ţara aceasta, ori că nu se mai poate. Lumea dă „like", nu se abţine. Ba, mai mult, duce şi vestea mai departe.
Lumea „word-of-mouth" şi „word-of mouse"
Numărul crescător al utilizatorilor de reţele sociale ridică, însă, miza. Pornite ca strategii din mediul publicitar, menite să diversifice modul de transmitere al unui mesaj, campaniile „virale" s-au dovedit mai eficiente şi par mai aproape oamenilor. Iar la baza succesului lor stă simplul fapt că mesajul transmis nu e impus, nimeni nu se simte manipulat, deci îl acceptă şi, poate, chiar îl trimite mai departe. Site-urile ziarelor publică ştiri, poate exagerate, cu titluri ca „Imaginea care face furori pe internet", „Clipul care a devenit viral în două zile", şi dăm repede click să ştim şi noi, că de ce n-am şti? Reacţiile apar imediat: „Ai văzut?", „Ai auzit?" şi uite aşa, cu un click, un „like" şi un „share", Pâmântul se învârte.
Următoarele filmueleţe şi poveşti sunt câteva exemple, unele întâmplătoare, ale unor oameni obişnuiţi, care se revoltă, iau atitudine, nu tac!, şi care, prin mesajele lor ce par simple şi sincere, îi determină pe alţii să nu rămână indiferenţi.
Studenta Ana promovează România
Campanii pentru promovarea României