Kia mai face încă un pas spre topul clasei compacte. Noul cee’d este deopotrivă civilizat, încăpător şi bine dotat. Păcat de ataşamentul excesiv faţă de suprafeţele strălucitoare.
Nu mai departe de mijlocul deceniului trecut, maşinile coreene din segmentele populare erau prevăzute cu mai puţine butoane decât are noua generaţie Kia cee’d numai pe volan.
În doar câţiva ani – proces demarat odată cu lansarea cee’d-ului original, în 2007 – producătorii auto din această ţară asiatică au făcut progrese îngrijorătoare pentru mărcile consacrate.
Din păcate, pentru cei care doreau doar o maşină ieftină, preţurile accesibile (urâ ţenia şi precaritatea la nivelul siguranţei) au fost înlocuite cu toate elementele care caracterizează o maşină modernă (unele perfect de prisos), inclusiv costurile de achiziţie aferente.
De la designul expresiv, până la dotările abundente, cee’d-ul coreean pe care l-am testat zilele trecute a demonstrat că nu este mai prejos decât un model compact cu mai vechi state de serviciu. Nici măcar în ceea ce priveşte preţul!
Desigur, n-a ajuns încă la maturitatea liderului VW Golf, nici la dinamica propusă de Ford Focus, dar acestea sunt vârfurile. Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 308.
Toyota Auris sau Mazda3 sunt însă perfect atacabile. Orice model civilizat, deloc ieftin, care poate fi asezonat, fie şi opţional, cu plafon panoramic retractabil din sticlă, scaune electrice cu memorie, încălzire şi tapiserie din piele, navigaţie cu touchscreen, bluetooth, cameră video pentru mersul înapoi, sistem automat de parcare (laterală), sistem de atenţionare la schim bare accidentală a benzii de mers, volan încălzit, faruri tip xenon, şi, mai ales, iritant de multe ornamente "high glossy" (negre şi argintii) are evidente vise de mărire. Şi argumente în acest sens.
Date esenţiale: Kia cee’d 1.6 CRDI
Model