Restrangerea numarului de asiguratori care ofera politele de asigurare impuse de lege ameninta agentiile de turism. In luna septembrie 2011 existau 5 asiguratori care ofereau astfel de polite, iar in septembrie 2012 numarul lor s-a restrans la unul singur. Sursa imagine: evz.ro
Cu un singur jucator pe piata, regulile eliberarii unei astfel de polite pentru agentiile de turism s-au schimbat dramatic, atat din punct de vedere financiar, cat si din punct de vedere al documentelor ce trebuie depuse. Pentru o companie noua din turism apare obstacolul aproape imposibil de depasit: asigurarea obligatorie in caz de insolventa. Aici, orice companie noua trebuie sa depuna mai multe documente decat la infiintarea firmei sau decat la dosarul pentru deschiderea unei agentii.
Pentru a detine o agentie de turism, pe langa o lista de documente necesare, fiecare companie trebuie sa fie asigurata in caz de insolventa. Aceasta asigurare, obligatorie conform legislatiei, este utila turistului, acesta fiind protejat de polita de asigurare a agentiei in cazul in care aceasta intra in insolventa. Astfel turistul poate recupera total sau partial sumele achitate de catre el operatorului in turism, sau, in cazul in care turistul se afla in alta tara si operatorul intra in insolventa pe timpul cazarii, turistul este repatriat folosindu-se polita de asigurare.
Cadrul legal este unul potrivit, orice agentie de turism avand tot interesul sa fie asigurata in caz de insolventa pentru a-si feri clientii de neplaceri. Starea de insolventa a unei companii nu duce obligatoriu la falimentul acesteia, putand aparea din diverse motive, inclusiv din cauza falimentului unui tur operator din strainatate sau a unui hotel cu care agentia a avut contract si a achitat in avans cazarea turistilor. In cazul in care nu exista destule fonduri pentru returnarea sumelor achitate de catre turisti, s