Utilizarea autovehiculelor neînregistrate, dar şi a celor care transportă călători peste capacitatea maximă admisă, duce evaziunea fiscală la cote alarmante, fapt ce se traduce prin pierderi uriaşe la bugetul de stat. Potrivit lui Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România: „Fenomenul pirateriei se practică în toată ţara, însă aş putea da ca exemplu mai ales transportul între municipiul Bucureşti şi municipiile apropiate, dar şi transportul de persoane practicat în Braşov, Galaţi, Iaşi, Timişoara etc. Statul pierde, lunar, sume imense ce ar trebui încasate la bugetul de stat, deoarece proprietarii autobuzelor şi microbuzelor ilegale nu achită taxele necesare pentru obţinerea autorizaţiilor şi licenţelor, pregătirea conducătorilor auto, agrearea şi verificarea autovehiculelor. De asemenea, statul este privat de alte fonduri importante din cauza neplăţii TVA pentru banii încasaţi de la călători“.
Utilizarea autovehiculelor neînregistrate, dar şi a celor care transportă călători peste capacitatea maximă admisă, duce evaziunea fiscală la cote alarmante, fapt ce se traduce prin pierderi uriaşe la bugetul de stat. Potrivit lui Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România: „Fenomenul pirateriei se practică în toată ţara, însă aş putea da ca exemplu mai ales transportul între municipiul Bucureşti şi municipiile apropiate, dar şi transportul de persoane practicat în Braşov, Galaţi, Iaşi, Timişoara etc. Statul pierde, lunar, sume imense ce ar trebui încasate la bugetul de stat, deoarece proprietarii autobuzelor şi microbuzelor ilegale nu achită taxele necesare pentru obţinerea autorizaţiilor şi licenţelor, pregătirea conducătorilor auto, agrearea şi verificarea autovehiculelor. De asemenea, statul este privat de alte fonduri importante din cauza neplăţii