"Turismul balnear este o nişă pe care România nu trebuie să o rateze şi una dintre priorităţile strategice pentru 2013 va consta în investiţii în infrastructura specifică, pentru a ajuta dezvoltarea acestui domeniu", a declarat ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Eduard Hellvig. La rândul său, Ministrul Sănătăţii, Vasile Cepoi, a declarat că are în vedere stimularea de servicii medicale de calitate în turismul pentru sănătate.
România ar avea un potenţial enorm în zona de turism balnear, însă potrivit celor doi miniştri, acest potenţial nu este exploatat din cauza lipsei de colaborare instituţionale a autorităţilor din sănătate cu patronatele şi industria de profil turistic. Dacă în trecut, în România exista un turism balnear dezvoltat, în urma campaniilor anti-aging şi a promovării tratamentelor Anei Aslan, acum acest domeniu a scăzut foarte mult, sub potenţialul existent, în special din cauza diminuării investiţiilor în infrastructura specifică.
"România are peste 80 de staţiuni balneare, mai mult de jumătate din acestea fiind de interes naţional şi internaţional, însă exportul de servicii de sănătate din domeniul balnear este extrem de redus, deoarece componenta medicală nu este suficient de bine reprezentată, iar marketingul acestor servicii nu este acoperit de elemente care să dea încredere celor care ar putea să beneficieze de aceste servicii", a declarat ministrul Sănătăţii, Vasile Cepoi.
"Este un produs pe care vrem să-l exploatăm, în sensul că aşteptăm să vină turişti străini. Avantajul acestui tip de turism este că cei care vin la relaxare nu vin singuri, vin însoţiţi de familie. Aceştia au capacitatea, dacă sunt mulţumiţi de servicii, să promoveze turismul balnear în ţările de provenienţă şi, ca atare, acest mecanism de dezvoltare a unui marketing eficient şi a finanţării infrastructurii în zona balneară arată c