Tarom ar putea deveni peste două săptămâni prima companie de stat cu management privat, dacă procesul se derulează normal, iar ulterior, noua conducere ar urma să prezinte un plan pentru privatizarea companiei, rămânând în picioare vânzarea unui pachet de 20% din acţiuni.
Pentru funcţia de director general au rămas doar candidaţi străini, printre aceştia aflându-se şefii unor companii aeriene din Elveţia şi Estonia.
"Dacă totul merge bine, în două săptămâni Tarom va avea management privat. Salariul directorului general se va negocia, nu pot face acum publică o cifră. Toţi candidaţii pentru ocuparea funcţiei de director general au experienţă bogată de conducere în alte companii aeriene", a declarat head-hunterul George Butunoiu.
Butunoiu împreună cu consultanţii de la PwC şi cu avocaţii de la David & Baiaş au fost mandataţi de către Ministerul Transporturilor, în urma unui contract în valoare de 200.000 de euro, să recruteze manageri pentru zece companii de stat din subordinea Transporturilor: CFR SA, CFR Călători, Tarom, CNADNR, Metrorex, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, Compania Naţională Administrarea Porturilor Maritime Constanţa, Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile, Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara şi CFR Telecomunicaţii.
Ovidiu Silaghi, ministrul transporturilor şi infrastructurii, a declarat vineri, în cadrul aniversării a 58 de ani de existenţă a Tarom, că luni (azi - n. red.) vor începe interviurile pentru selectarea membrilor în consiliul de administraţie al Tarom, iar vineri vor avea loc primele interviuri pentru poziţia de director general.
"Au rămas doar candidaţi străini pentru funcţia de director general, niciun român", a declarat el pentru ZF. În prezent, directorul general al Tarom este Sorin Georgescu (fostul director de marketing şi vânzări al companiei),