Brandul României va fi promovat prin intermediul elevilor merituoşi ai ţării. Constanţa contribuie la noua strategie prin copiii săi străluciţi: olimpicii, elevii NASA şi sportivii.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) îşi schimbă viziunea de promovare axată pe eveniment şi va personaliza strategia prin intermediul celor mai bune produse naţionale. Printre acestea se numără şi cele ale şcolii româneşti: elevii şi studenţii care participă la concursuri, şcolare sau sportive, naţionale şi internaţionale.
Ministrul Eduard Hellvig va face demersuri pentru adoptarea unor modificări în legislaţia care reglementează promovarea brandului. „Este vorba, de exemplu, de promovarea brandului prin intermediul taberelor şcolare, al sportivilor olimpici, prin intermediul elevilor şi studenţilor participanţi la olimpiadele şcolare naţionale şi internaţionale“, a declarat ministrul Turismului, Eduard Hellvig.
Iniţiativa a fost luată la propunerea asociaţiilor reprezentative ale industriei de profil, care au mai cerut promovarea brandului direct prin touroperatori şi operatori hotelieri. Aceştia ar putea beneficia de bugete de la minister, din fondurile europene alocate României pentru promovarea brandului, în funcţie de numărul de turişti străini atraşi.
MDRT a fost de acord cu modificarea modului de promovare a brandului naţional de turism, prin trecerea de la promovarea brandului axată pe eveniment la promovarea bazată pe serviciile turistice prestate de industria de profil. Una dintre primele măsuri se referă la promovarea, sub umbrela brandului de turism al României, a campaniilor de oferte speciale propuse de operatorii din turism.
Decizia a fost agreată în Consiliul Consultativ din Turism, iar prima astfel de campanie care ar putea beneficia de noul mod de promovare a brandului este „Vacanţă în ţara mea“. Alte programe propuse a fi