Facebook lucreaza cu Datalogix, o companie care urmareste daca oamenii care vad reclame pe cea mai mare retea de socializare din lume cumpara respectivele produse, scrie Financial Times.
Pana acum, Datalogix ar fi strans date despre 70 de milioane de locuinte din SUA, coreland datele de pe cardurile de fidelitate cu datele de pe Facebook. Concret, firma a comparat adresele de e-mail folosite pentru cardurile de fidelitate de la 1.000 de magazine cu adresele de e-mail folosite pentru Facebook si a corelat conturile.
Apoi, Datalogix incearca sa afle cati dintre cei care au card de fidelitate l-au facut dupa ce au vazut o reclama pe Facebook. In urma acestei cercetari, reteaua de socializare primeste un raport din care invata cum sa-si imbunatateasca tehnicile publicitare, scrie Financial Times.
Facebook recunoaste ca foloseste serviciile firmei Datalogix pentru a crea baze de date. Brad Smallwood, director in cadrul Facebook, a declarat ca, datorita datelor furnizate de Datalogix, 70% dintre firmele care au investit un dolar in reclame pe Facebook au castigat trei dolari inapoi.
Criticii spun ca parteneriatul dintre Facebook si Datalogix ar insela consumatorii si le-ar incalca dreptul la intimitate. Financial Times scrie ca utilizatorii retelei de socializare intra automat in studiile Datalogix, fara a se putea impotrivi acestui lucru.
Sursa
Facebook lucreaza cu Datalogix, o companie care urmareste daca oamenii care vad reclame pe cea mai mare retea de socializare din lume cumpara respectivele produse, scrie Financial Times.
Pana acum, Datalogix ar fi strans date despre 70 de milioane de locuinte din SUA, coreland datele de pe cardurile de fidelitate cu datele de pe Facebook. Concret, firma a comparat adresele de e-mail folosite pentru cardurile de fidelitate