Antreprenorii din intreaga lume au un singur lucru in comun, si acela este “sclipirea din ochi”. In rest, toti sunt foarte diferiti si au deziderate uneori opuse, deseori contrazicandu-se aprig intre ei, a spus Irina Anghel, secretar general SE European Private Equity and VC Association, prezenta la conferinta HUB Talks dedicata antreprenoriatului.
“Peste tot in lume unde am fost, din SUA, Marea Britanie pana in Orientul Mijlociu, antreprenorii pe care i-am intalnit sunt diferiti – unii chiar radical fata de altii. Un singur lucru am gasit comun la toti – sclipirea din ochi”, spune Anghel.
Perceptia societatii asupra business-urilor lor intereseaza mai putin pe antreprenori, sustine, la randul sau, Viorel Panaite, managing partner Human Invest. Antreprenorii sunt interesati de rezultate, de afacerile proprii si nu se lasa influentati de societate sau de lucruri politice. “Intr-adevar, dupa ce ajung la un anumit punct al dezvoltarii, majoritatea antreprenorilor isi indreapta atentia si spre societate. Pana atunci, multi se cunosc pe ei insisi uitandu-se in propria firma, facandu-si curatenie in casa lor, printre prieteni si stand alaturi de familie”, considera el. “Cei ce fac ordine la ei insisi, vor avea succes”.
El considera ca sunt trei tipuri de antreprenori. Visatorul, care porneste/face multe lucruri, dar nu ii iese ceva anume, familistul, cel ce se lupta pentru putere intr-o firma antreprenoriala, vrea sa ajunga “noul Nas” si aventurierul, antreprenor prin excelenta care construieste un business apoi il vinde, lasandu-l pe mainile unui “locotenent” care sa il conduca. Ulterior, aventurierul incepe un nou proiect.
Romanii cred ca antreprenorii fac bani necinstit
Un sondaj IMAS releva faptul ca trei sferturi dintre romani considera ca antreprenorii fac afaceri in mod necinstit. Perceptia aceasta se explica si prin faptul ca m