Cu o investiţie de 32 mil. euro finalizată în 2010 într-o fabrică de BCA care produce la două treimi din capacitate, nemţii de la Xella au doar varianta creşterii: volumele vândute în acest an ar trebui să fie mai mari cu circa 7-10%, pe o piaţă care în cel mai optimist scenariu va stagna anul acesta. Revista Business Construct a încercat să afle de la Marius Dragne, directorul comercial al Xella Ro, ce strategie are grupul german pentru a depăşi ritmul de creştere al pieţei.
Xella Ro, divizia locală a grupului german producător de beton celular autoclavizat (BCA) Xella, care activează pe piaţa locală prin brandul Ytong, a vândut anul trecut circa 200.000 de metri cubi de BCA şi şi-a bugetat pentru anul acesta o creştere a volumului livrat de circa 7-10%.
"Un trend pozitiv observăm în ponderea vânzărilor de produse Ytong către segmentul de case multifamiliale. Sigur, volumul nu poate fi comparat cu perioada de boom, însă mergem în direcţia cea bună", afirmă Marius Dragne, directorul comercial al Xella Ro, pentru revista Business Construct. Deşi începutul anului a fost unul dificil pentru industria în care activează compania, ulterior piaţa s-a deblocat datorită reluării unor proiecte.
"Începutul de an 2012 a fost unul foarte dificil, în primul rând ca urmare a condiţiilor meteo nefavorabile, care s-au adăugat peste sezonalitatea construcţiilor şi recesiunea economică. Astfel, la început de an multe dintre proiectele care se aflau în fază de execuţie au fost oprite în principal din cauza vremii nefavorabile", spune Dragne.
Ulterior, pe măsură ce vremea s-a îndreptat, proiectele existente au fost reluate şi, mai important, au început să apară proiecte noi, fapt ce a reprezentat o adevărată gură de oxigen pentru întreaga industrie. "Pe lângă acestea rămân totuşi marile provocări pe care le avem în ultimii ani legate de cererea scăzută de