O companie din Istanbul intentioneaza sa lanseze un site de socializare pentru comunitatea musulmana, care sa rivalizeze cu reteaua americana Facebook.
Abdul-Vakhed Niyazov, presedintele companiei turce, sustine ca noua retea, Salamworld, va fi construita in jurul "valorilor musulmane esentiale", scrie Bloomberg.
Potrivit fondatorilor proiectului, acestia fiind mai multi oameni de afaceri din Rusia, Turcia si Asia Centrala, dezvoltarea site-ului vine pe fondul absentei unui mediu online care sa apropie comunitatea musulmana, spre deosebire de individualismul caracteristic stilului occidental. In plus, continutul altor site-uri de acest gen este contestat de cei mai multi dintre musulmani.
"Exista 250 de milioane de musulmani utilizatori de Facebook pentru ca nu exista o alternativa islamica. Noi am creat o societate virtuala intr-un climat de pace, o alternativa care sa raspunda nevoilor si cerintelor musulmanilor moderni", a spus Niyazov, care este si presedintele Centrului Cultural Islamic din Rusia.
Salamworld a lansat luna trecuta versiunea beta a platformei si intentioneaza sa o extinda in 17 tari pana in noiembrie.
Pe langa posibilitatea de a posta fotografii si comentarii, facilitati familiare utilizatorilor unor site-uri similare, Salamworld ofera consiliere din partea preotilor musulmani, carti electronice despre traditiile islamice, ghiduri urbane cu informatii privind centrele si restaurantele islamice, precum si o retea musulmana de stiri.
Aceasta nu este prima tentativa musulmana in social media, toate proiectele anterioare fiind, insa, abandonate.
Astfel, in 2006 a fost lansat, in Finlanda, Muxlim.com, insa site-ul a fost inchis la inceputul acestui an ca urmare a pierderilor inregistrate. O alta retea, AlWahy, infiintata la Londra, a fost inchisa din cauza numarului mic de ut