Eurocopter România a primit un contract de modernizare a 20 de elicoptere ale armatei Marii Britanii în valoare de 19,2 milioane de euro.
În acest weekend, la Braşov, englezii au demonstrat că nu toate vechile fabrici comuniste sunt condamnate să ajungă nişte ruginituri cu lacătul pus pe uşă. Eurocopter România a preluat în urmă cu un deceniu halele IAR Ghimbav, transformându-le într-un centru de service şi mentenanţă pentru elicopterele sale.
În prezent, Eurocopter Braşov a încheiat un contract de 20 milioane euro cu Ministerul Apărării din Marea Britanie pentru modernizarea a 20 de elicoptere Puma MK2, aparţinând aviaţiei militare britanice „Royal Air Force". E vorba de aparate cu o vechime de 30-40 de ani, care intră în halele de la Ghimbav, unde sunt scoase toate piesele mobile de pe ele, rămânând doar carcasa, apoi sunt echipate cu tehnologia anului 2012. RL a luat un scurt interviu directorului general al Eurocopter Romania, dl. Jean-Louis Mascle, care explică ce implică modernizarea unui elicopter militar pentru una din cele mai puternice armate ale lumii: „E o muncă foarte complexă. Pentru upgrade-ul unui singur elicopter Puma, o echipă de 10 tehnicieni munceşte în jur de 10 luni. Anual reuşim să modernizăm în jur de 10 elicoptere.
Înlocuim câteva sute de piese, de la motor până la cablaje şi avionică. Prin acest contract demonstrăm de ce este în stare Eurocopter Braşov în termeni de upgrade complex şi sofisticat al elicopterelor. Am început de la scheletul elicopterului, i-am înlocuit toate cablajele, i-am montat o avionică nouă, un autopilot digital şi motoare noi. Motorul e cea mai scumpă piesă, cu un cost de aproximativ 1 milion de euro. Când iese din atelierele noastre putem spune că e un elicopter complet nou, pentru că rămân neschimbate doar 10-15% din piesele vechiului elicopter. Dacă am înlocui toate piesele, ar însemn