Piaţa auto a fost prezentă în media românească (TV, presă scrisă şi mediu online) în prima jumătate a anului 2012 cu peste 165.000 de referiri ale brandurilor de maşini româneşti şi străine, cele mai vizibile fiind Dacia, Ford, Renault, BMW şi Mercedes, potrivit unui studiu realizat de Mediafax Monitorizare
Deşi televiziunile au un impact semnificativ, cele mai puţine referiri - 3.462 - au fost la canalele TV monitorizate, care ocupă ultimul loc în topul mediilor care au făcut referire în ştiri sau emisiuni la piaţa brandurilor auto.
Televiziunea cu cele mai multe menţiuni despre piaţa auto este Digi 24, deşi această televiziune de ştiri s-a lansat în data de 1 martie 2012, după începerea studiului Mediafax Monitorizare. Astfel, Digi 24 a avut 577 de menţiuni despre brandurile auto, urmată de o altă televiziune de ştiri, Realitatea TV, cu 522 şi televiziunea generalistă ProTV cu 422 de menţiuni. Un număr de 1.922 din referiri au fost înregistrate pe canalele de ştiri, reprezentând 55% din totalul monitorizat pe TV. Cele mai mediatizate branduri în TV au fost: Dacia (634 referiri), Ford (359 referiri), Renault (272) şi Mercedes (192).
În presa scrisă, cele mai multe referiri le-au avut brandurile Ford – 986, Renault – 968 şi Dacia – 926, dintr-un total de aproximativ 12.500. În ceea ce priveşte tipul publicaţiilor, cele de specialitate au generat 47.5% din apariţiile în produsele presei scrise. Autobild se află în topul publicaţiilor scrise, cu un număr de 1467 de referiri la brandurile auto monitorizate, urmat de Auto Moto şi Sport (cu 945 referiri) şi cotidianul Ziarul Financiar (718 referiri).
Un alt indicator urmărit a fost cel al favorabilităţii faţă de brandurile monitorizate. Astfel, cumulând apariţiile din presa scrisă şi TV, primele 10 branduri care au înregistrat cele mai multe referiri înregistrează o pondere semnificativ favora