Volkswagen (VW), al carui nume inseamna in germana "masina poporului", isi are originea intr-un plan al nazistilor de a vinde autoturisme ieftine oamenilor de rand. Insa, in prezent, compania pariaza pe industria auto de lux, pentru a castiga teren in fata competitorilor de la General Motors (GM) si Toyota.
Bloomberg noteaza ca Volkswagen este deja cel mai mare producator auto din Europa, iar odata cu achizitia Porsche din august, compania controleaza o mare varietate de branduri de lux, precum Audi, Lamborghini, Bentley si Bugatti.
Daca profitul de pe urma Porsche, care a inceput sa intre in conturile VW in acest trimestru, ar fi fost inclus in rezultatele pe primul semestru, atunci marcile de lux ar fi reprezentat 54% din profiturile VW, fata de 39% in 2007, cand Martin Winterkorn a devenit directorul general al companiei, potrivit sursei citate.
"Aceste rezultate dovedesc ca strategia de a produce masini exceptionale a fost corecta", a spus Winterkorn, saptamana trecuta.
Unul din telurile expansiunii pe segmentul de lux este de a genera lichiditati pentru o investitie de 62,4 miliarde de euro in dezvoltare auto si modernizarea fabricilor, pentru a intrece Toyota si GM dupa vanzari si profituri, pana in 2018. In acest sens, divizia premium, care vinde cu un milion mai multe automobile de lux pe an decat competitorii sai, este un punct-cheie in strategia VW.
"Segmentul masinilor de lu are, in general, un efect stabilizator asupra profiturilor", a spus Michael Punzet, analist la DZ Bank in Frankfurt.
Extinderea pe acest segment va creste vanzarile marcilor premium detinute de VW cu 16%, la 1,76 milioane unitati pana in 2015, fata de 326.100 unitati pentru Cadillac (detinut de GM) si pana la 605.600 unitati in cazul Lexus (Toyota), potrivit estimarilor IHS Automotive.
Cu toate acestea,