Chiar dacă în politica de utilizare a datelor adoptată de Facebook se specifică faptul că informaţiile postate de tine pot fi oferite pentru targetarea în reclame, oficialii reţelei nu prea recunosc asta. Prin urmare, să nu crezi că Providenţa vrea ca tu să mănânci o pizza, după ce tu ai postat pe Facebook acest lucru şi ai fost "servit" cu o reclamă cu un cupon de reducere pentru o pizzerie.
Nu doar informaţiile legate de ce ai vrea să faci şi postate de tine pot fi folosite în diferite moduri, ci şi informaţiile postate de prietenii tăi în care tu eşti etichetat. Cu siguranţă, Facebook ştie mult mai multe lucruri despre tine decât îţi poţi imagina.
Faptul că o antreprenoare în vârstă de 30 de ani a rămas însărcinată a fost anunţat de soţul acesteia pe pagina lui de Facebook. El
şi-a etichetat soţia într-o poză cu un test de sarcină pozitiv. Două luni după aceea, când antreprenoarea intrase pe reţeaua de socializare a văzut pe pagina ei o reclamă la scutecele Huggies, potrivit Ad Age. Aceasta, care a preferat să nu îşi dea numele întrucât are afaceri cu reţeaua de socializare şi nu a dat niciodată un like vreunui conţinut care are legătură cu copiii. În plus, ea nu a postat nimic despre faptul că ar fi însărcinată. Prin urmare, antreprenoarea a ajuns la concluzia că Facebook-ul a făcut legătura dintre poza postată de soţul ei şi faptul că pe pagina ei la informaţiile despre ea scrie că este căsătorită cu persoana care a postat poza cu testul de sarcină.
O reclamă pur şi simplu
întâmplătoare?
Ştia Facebook sau clientul său, Huggies, că antreprenoarea este însărcinată? Răspunsul depinde de persoanele întrebate. Potrivit Kimberly-Clark, compania care deţine brandul Huggies şi care a iniţiat reclama pe Facebook, faptul că antreprenoarea a primit o reclamă la scutece a fost pur şi simplu întâmplător. Reclama a fost un test care a d