În mod sigur nu ar mai trebui să ne mire că au trecut 8 ani și încă ne mai chinuim să scoatem la capăt proiectul autostrăzii Transilvania. Statul român abia se chinuie cu proiectele de drumuri naționale. Radiografia de mai jos este suficient de grăitoare.
Despre ce este vorba mai exact?
Drumul naţional 66A este asfaltat pâna la Câmpu lui Neag, continuându-se apoi ca drum forestier, accesul traficului auto fiind posibil numai pe anumite porţiuni. Astfel, s-a considerat "necesar și oportun" realizarea drumului de legătură care să lege Câmpu lui Neag și Cerna. Până aici, toate bune.
Conform anexei, indicatorii tehnico-economici ai acestei bucăți de drum național reprezintă o lungime totală de 18,6 km, iar valoarea totală cu TVA este de 248.304.000 de lei. La un curs de 4,1648 de lei, rezultă un cost pe km de 3,2 milioane de euro. Adică, aproximativ costul de km al autostrăzii Arad-Timișoara, care a fost făcută cu 3,5 milioane pe km. Ce e drept, acest drum național este realizat într-o zonă de munte.
În urmă cu doi ani s-au aprobat celebrele standarde de cost pentru proiectele de infrastructură. Conform acestor norme, standardul pentru construcția unui drum național este de 1.271.800 de euro/kilometru.
Mai interesant este însă că durata de realizare a celor 18 km de drum național este de nici mai mult nici mai puțin de 36 de luni. Adică 6 km pe an.
Finanţarea obiectivului de investiţii se face de la bugetul de stat, prin Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.
Opt ani de Bechtel în România: autostrada dezamăgirii totale
Pe 16 iunie 2004, când au început lucrările la Braşov-Borş, autorităţile de atunci promiteau că la finele acestui an vom circula pe cei 415 kilometri ai autostrăzii. Realizaţi sunt doar