CNA a amânat luarea unei decizii în cazul solicitării RCS&RDS de aprobare a lansării DigiWorld şi DigiLife, unii membri ai Consiliului temându-se că, odată cu lansarea propriilor televiziuni de documentare, compania va scoate din grilă canale concurente, ca Discovery şi National Geographic.
„A venit momentul să ne gândim la extinderea portofoliului în privinţa canalelor tematice. Ne-am gândit foarte mult şi am decis să venim în întâmpinarea publicului nostru cu două canale tematice complementare - DigiWorld şi DigiLife. Întreaga metaforă a acestor canale este de a cerceta lumea din jurul nostru", a spus Bogdan Chiriţoiu, manager de proiect DigiWorld şi DigiLife.
El a mai spus că, în construirea grilelor DigiWorld şi DigiLife, a încercat să evite segmentul reality show-urilor. "Ceea ce vedem pe Discovery şi la concurenţă este mai ales reality show. Am încercat să mergem spre partea de bază a programelor documentare. În componenţa programelor avem o selecţie foarte bogată de la producători cu mare vechime, precum BBC", a explicat Chiriţoiu.
Potrivit proiectului depus la CNA, formatul de principiu al Digi World va fi tematic-documentar, iar temele abordate de televiziune vor fi: natură (flora şi fauna), ştiinţă şi tehnologie, geografie şi călătorie, IT şi gadget, omul şi Universul. documentare din România, acestea vor fi singurele care nu vor avea publicitate", a spus Chiriţoiu
Lorand Turos, membru CNA, a spus că, din punctul de vedere al interesului public, "este îngrijorător că transportatorul (RCS&RDS, n.r.) devine şi producător (de conţinut de televiziune, n.r.). Putem observa că relaţia de parteneriat între cablist şi radiodifuzor poate să devină sau chiar devine o relaţie concurenţială, care, în acest context, nu este o concurenţă sănătoasă. Cablistul are posibilitatea de a împiedica un concurent sau altul să intre în piaţă, e