Directorul general al CFR Marfă, Constantin Zaharia a anunţat marţi, 25 septembrie, că investitori din Polonia şi Cehia sunt interesaţi de privatizare.
În afară de posibilii investitori străini din Polonia şi Cehia, mai există şi interes intern, proaspătul câştigător al licitaţiei pentru privatizarea Oltchim, Dan Diaconescu, arătându-se de asemenea interesat de preluarea companiei. Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al MTI, care coordonează activitatea CFR Marfă şi privatizarea companiei, a declarat, potrivit mediafax, că procesul de trecere în proprietate privată a operatorului de transport marfă se va face după o strategie “privită cu destule animozităţi”, care însă nu reprezintă documentul final, ci cadrul general, urmat de norme specifice.
utorităţile vizează vânzarea integrală a pachetului de acţiuni de la CFR Marfă, iar posibilitatea de a ceda o participaţie parţială nu este fezabilă, o analiză Deloitte arătând că statul ar trebui fie să vândă integral compania fie să o lichideze, potrivit lui Horaţiu Buzatu. Ministerul Transporturilor va fi mandatat să vândă integral acţiunile deţinute la CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, precum şi pachetul obţinut de stat în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor companiei către CFR SA.
CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanţ de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro şi pierderi anuale de 50 milioane euro. Vânzarea companiei de transport feroviar este una din condiţiile asumate de Guvern prin acordul cu FMI. Strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în această săptămână de guvern, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
În luna august, MTI a anunţat că îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scena