Din această lună, persoanele asigurate au dreptul să afle ce servicii medicale au fost raportate la Casa de Asigurări de Sănătate pe numele lor într-o anumită perioadă de timp, pentru a vedea dacă sunt sau nu conforme cu realitatea
În sistemul sanitar din România s-au descoperit destule cazuri în care serviciile medicale raportate spre decontare de furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate nu corespundeau cu realitatea. Asiguraţii se trezeau astfel că au beneficiat de consultaţii, de trimiteri sau de reţete fără să fi trecut pe la medic, iar dacă aceste situaţii nu ajungeau şi la cunoştinţa Casei, medicii în cauză nu puteau fi traşi la răspundere. Tocmai de aceea, din această lună, Caselor Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) li s-a dat ordin să verifice lunar, prin sondaj, realitatea serviciilor medicale raportate spre decontare de către furnizori. Un rol important în acest context îl va avea însă şi asiguratul.
Tot din această lună, persoanele asigurate au dreptul de a verifica serviciile medicale de care au beneficiat într-o anumită perioadă de timp, conform raportărilor făcute de medici, spitale şi farmacii la CJAS. „În vederea limitării/eliminării cazurilor de raportare a unor prestaţii medicale neefectuate, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate a aprobat referatul Direcţiei control şi monitorizare nr. DC 366/10.09.2012, prin care s-a instituit obligaţia ca asiguraţii să fie informaţi despre posibilitatea verificării serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale de care au beneficat într-o anumită perioadă de timp“, se menţionează într-o adresă a CNAS trimisă la toate casele judeţene.
„Această măsură nu poate să fie decât în sprijinul nostru, în calitate de instituţie care are obligaţia de a susţine interesele asiguraţilor pe care îi reprezintă. Vom informa asiguraţii