Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, mai multe spoturi publicitare pentru şase modele de automobile Renault, trei modele Chevrolet, două modele Dacia şi un model Mitsubishi, difuzate pe posturi de televiziune, pe parcursul lunii iulie.
CNA a constatat că în aceste spoturi preţul afişat mare pe ecran este preţul final de achiziţie al autoturismului doar în condiţiile în care cumpărătorul deţine trei vouchere (tichete valorice). În caz contrar, preţul de achiziţie al autoturismului este mai mare.
De asemenea, condiţiile în care cumpărătorul poate beneficia de respectiva promoţie la autoturismul promovat în spot (preţul mai mic dacă are trei vouchere) apar scrise în partea de jos a ecranului, cu litere mici, greu lizibile.
Astfel, membrii CNA au considerat că respectivele spoturi publicitare încalcă articolele 93 şi 94 din Codul audiovizualului, potrivit cărora: "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale" şi "În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie; b) să fie redată la viteză normală de citire".
În consecinţă, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate în privinţa respectivelor spoturi publicitare, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate pe