Monumentul istoric ține în loc lucrările la una dintre cele mai mari magistrale rutiere construită în ultimii 20 de ani în Capitală - bulevardul Buzeşti-Berzei-Uranus. De mai bine de doi ani, autorităţile locale se chinuie să găsească o soluţie pentru Hala Matache.
Primăria ar vrea să o relocheze pentru a face loc bulevardului Buzeşti-Berzei, unul dintre cele mai mari construite în Bucureşti în ultimii 20 de ani, dar se opun organizaţiile nonguvernamentale. Acestea din urmă ar vrea păstrarea pe actualul amplasament a monumentului istoric.
Primarul general Sorin Oprescu a anunțat, săptămâna trecută, că va muta Hala Matache cu fix 37,2 metri față de locul actual. Mutarea clădirii ar reporni lucrările la diametrala rutieră nord-sud, care trenează din această pricină de circa un an. Oprescu a explicat că situația cu monumentul istoric trebuie tranşată cât mai repede: „Să lămurim o dată cu Hala Matache. Nu pot să o ţin, domne, pe loc, sunt nişte cheltuieli fantastice, şi atunci o să o mut exact cu 37 de metri şi 20 de centimetri mai încolo. Nu fac pe nebunul, chiar asta e distanţa. Doi ani şi jumătate am tot stat în discuţii sterile‟.
Presiuni ale societăţii civile
Organizaţiile nonguvernamentale se opun cu vehemenţă mutării monumentului şi cer o soluţie pentru conservarea lui pe actualul amplasament. Nicuşor Dan, președintele Asociației „Salvați Bucureștiul‟ susţine că, în urma negocierilor din iulie 2011 dintre Primăria Capitalei, Ministerul Dezvoltării şi ONG-uri, s-a convenit ca municipalitatea să continue lucrările blocate pe axa nord-sud, dar să nu mute Hala Matache: „Soluția finală acceptată de toate părțile implicate a fost de a trece cu tortuarul noului bulevard pe sub un portic creat la parterul Halei Matache".
Nicuşor Dan adaugă că opoziţia sa faţă de soluţia mutării este dată şi de faptul că autorităţile locale s-au angajat că vor