Investitori din Polonia şi Cehia şi-au manifestat interesul pentru preluarea "CFR Marfă", procesul de privatizare fiind posibil să atragă şi interesul unor investitori locali, a declarat directorul general al companiei, Constantin Zaharia. Domnia sa a precizat, în cadrul unei dezbateri organizate de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), pe tema privatizării "CFR Marfă": "Vom face tot posibilul ca privatizarea societăţii să se deruleze în cel mai transparent mod cu putinţă. Avem deja contacte cu parteneri străini, din Polonia şi Cehia. Aşteptăm să fim contactaţi şi de alţi transportatori şi avem semnale că şi transportatori interni vor dori să discute cu noi".
Companiile cu care reprezentanţii MTI şi ai "CFR Marfă" a avut întâlniri, până în prezent, sunt "PKP Cargo", din Polonia, şi "AWT", din Cehia, a declarat presei Constantin Zaharia. De asemenea, săptămâna viitoare sunt programate discuţii cu reprezentanţi ai "Optifin Invest", din Slovacia, a adăugat domnia sa.
"PKP Cargo" este divizia de transport feroviar de marfă a "PKP Group", conglomerat controlat de către statul polonez, format în anul 2001, ca urmare a reorganizării operatorului naţional de căi ferate. "AWT" este cel mai mare transportator feroviar privat din Cehia, compania având operaţiuni şi în ţara noastră, Ungaria, Polonia, Slovacia, Slovenia, Croaţia şi Olanda. "Optifin Invest" activează, cu precădere, în domeniul producţiei de vagoane de transportat marfă, deţinând mai multe fabrici în Slovacia, Polonia, Serbia şi Germania.
Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al MTI, care coordonează atât activitatea "CFR Marfă", cât şi privatizarea societăţii de transport, a explicat că procesul urmează să se realizeze după o strategie care este privită cu "destule animozităţi". Aceasta nu reprezintă, însă, documentul final, ci cadrul general, care va fi urmat de norme s