Daca va veti intreba de ce nu mai merge lumea la teatru, de ce salile de cinema sunt tot mai goale, raspunsul nu trebuie sa il cautati in cine stie ce cercetare sociologica in care sunt implicati actori, regizori, scenaristi, potentialul public pierdut sau cine stie ce mari distribuitori ori directori de teatru.
Exista o singura explicatie, pe cat de simpla, pe atat de incredibila. In Romania ruleaza aproape necontenit cel mai absurd spectacol de teatru posibil la scena nationala, transmis pe micile ecrane, in direct, de fiecare post de stiri, indiferent de orientarea editoriala.
Spectacolul politicii conduce de departe productia de telenovele postmoderne. Iar Dan Diaconescu e printre cele mai atractive si mai de succes produse ale showbiz-ului politic din ultimii 23 de ani. Oricat l-ar ironiza comentatorii cu pretentii si ifose de analisti, oricat ar incerca politicienii mai seriosi - de ca si cum, in fond, am avea asa ceva - sa-l minimalizeze si sa-i conteste influenta tot mai crescuta asupra electoratului - avand grija, insa, in acelasi timp, sa isi asigure un minim parteneriat cu Partidul Poporului si Actionarul Martienilor - domnul Dan isi vede de treaba. Si face pas cu pas ce stie el mai bine. Adica, prosteste in fata.
E greu pentru oricine sa explice punct cu punct ce este in mintea lui Dan Diaconescu. Acum, nici prea multe nu sunt de explicat, iar daca ne gandim sa-l dibuim pe omul din "spatele lui DD", cred ca este o pierdere de vreme.
Ar putea fi si Papa de la Roma, si Videanu, si la fel de probabil e sa nu fie nimeni si nimic. Dorinta unui mascarici propulsat dintr-o garsoniera studio de televiziune pe marea scena politica a tarii. Or, aici a reusit.
Jocul si bascalia pe care le executa in aceste zile patronul OTV il transforma, intr-adevar, intr-un jucator important in politica romaneasca.