Daca in Romania ar exista o competitie de 'asfaltare viteza“ aceasta ar fi castigata detasat de grupul de interese care are ca axa centrala Drumul Judetean 713 din Parcul Natural Bucegi.
In urma cu doi ani, Elena Udrea, la acel moment ministru al Dezvoltarii Regionale si Turismului, isi exprima dorinta de a avea o alternativa la aglomeratia de pe Valea Prahovei. Ca si cum i-ar fi ghicit gandurile, pedelistul Florin Popescu, presedintele Consiliului Judetean Dambovita, a batut palma cu Mircea Cosma, presedintele CJ Parahova si impreuna au deschis santierul unui proiect ambitios de asfaltare a muntilor Bucegi. Drumul Judetean 713 face legatura intre Cabana Cuibul Dorului (detinuta de familia lui Sebastian Ghita, un apropiat al PDL) – Saua Dichiului si ajunge pana pe platoul muntilor Bucegi in apropiere de monumentele naturale Sfinxul si Babele.
Atunci cand interesele o cer si presiunile sunt uriase, protectia mediului se tranforma in distrugerea naturii. Jurnalul National a scris nenumarate anchete despre cum Horia Iuncu, directorul Parcului Natural Bucegi, a fost principalul sustinator al asfaltarii vechiului drum forestier care avea sa deschida accesul necontrolat al oamenilor prin aria naturala protejata.
Desi Parcul Bucegi este Sit Natura 2000, protejat de legislatia europeana, Consiliul Stiintific, format din somitati ale lumii academice, si-a dat si el acordul de principiu pentru lucrari. Nu in ultimul rand, Autoritatea pentru Protectia Mediului Pitesti a aprobat avizul de mediu pentru demararea lucrarilor pe baza unui studiu de impact prost realizat, plin de contradictii si care, in unele locuri, avertizeaza despre efectele nocive pe care acest drum le va avea asupra mediului.
Acasa la ursul brun
Parcul Natural Bucegi este casa a 3.500 de specii de plante protejate sau pe cale de disparitie printre care floarea de colt, iedera alba,