* copiii sunt curioşi şi dornici să înveţe * pentru că au plecat grupele pregătitoare, grădiniţele au putut forma mai multe grupe de trei ani * cadrele didactice încă aşteaptă materialul didactic promis de guvern
Clasele pregătitoare au început să funcţioneze în şcoli, iar în prima săptămână nu s-au înregistrat probleme grave de neadaptare sau disfuncţionalităţi.
La Şcoala "Mihai Eminescu" s-au format trei clase pregătitoare. Micuţii învaţă la parterul clădirii, lângă birourile directorilor, ca să fie tot timpul sub supraveghere. Institutoarea Stela Cornea ne-a explicat că cei 27 de copii pe care îi are în grijă încă au comportament de grădiniţă, dar că în cel mult o lună vor învăţa să fie ordonaţi, disciplinaţi, ca la şcoală. "Trebuie să ţinem cont de puterea lor de concentrare atunci când gândim programul unei ore. Avem activităţi didactice 30 de minute, iar restul cântăm, ne jucăm. Urmărim în special dezvoltarea personală, comunicarea, jocurile de rol. Trebuie să-i lăsăm să se exprime, dar şi să intervenim ca să înveţe ce este nevoie pentru a se integra în mediul şcolar. Vorbesc foarte bine, nu au dificultăţi de exprimare, dar problema e că vorbesc tot timpul. Ei verbalizează tot ceea ce fac şi când vorbesc toţi odată este greu să mai înţelegi ceva. Este foarte obositor, dar îmi place ce fac şi tot efortul meu este pentru copii. Acum este însă prea devreme să spunem dacă este mai bine aşa decât în grădiniţe. Ideal ar fi să avem 20 de elevi, ca să avem spaţiu de joc, dar intervine problema costului pe elev, care ne obligă să avem mai mulţi elevi la clasă", a spus Stela Cornea. Într-o altă clasă, la aceeaşi şcoală, învaţă tot 27 de elevi sub îndrumarea profesoarei Mădălina Lazăr. "Sunt curioşi, le place tot ce fac. Părinţii chiar mi-au spus că pentru grădiniţă îi trezeau greu, iar acum se trezesc singuri şi spun că vor la şcoală", a explic