Bulgaria va lansa o campanie integrată de promovare anul viitor pe piața din România, finanțată prin Programul Operațional Regional. Bulgarii vor să-și promoveze țara drept o destinație viabilă tot timpul anului, nu doar în sezonul rece și cald, relatează Novinite în ediția sa online.
"La ora actuală, Bulgaria este cunoscută mai mult pentru turismul din timpul verii și al iernii, dar, cu siguranță, avem un potențial mare în ceea ce privește sfera culturală, eco, spa, rurală, viticolă și alte forme specializate de turism", a declarat ministrul adjunct al Economiei, Energiei şi Turismului din Bulgaria, Ivo Marinov, la un forum desfășurat la București.
Sofia, Veliko Tarnovo, Ruse și Plovdiv sunt principalele orașe pe care Bulgaria mizează ca puncte de atracție a turiștilor pe tot timpul anului. Cele patru orașe vor să devină Capitala Culturală Europeană în 2019.
Până în luna iulie a acestui an, peste jumătate de milion de români au vizitat Bulgaria, iar oficialii bulgari se așteaptă ca această cifră să crească în lunile august și septembrie.
Marinov a mai declarat că România și Bulgaria vor dezvolta o campanie comună de promovare a brandului turistic al Dunării.
Întâlnirea de la București a început cu semnarea unui memorandum de colaborare între județul Prahova și Sofia. La forum au participat 37 de ambasadori și consultanți economici ai misiunilor diplomatice la București, peste 125 de turoperatori din România, aproximativ 70 de patroni de hoteluri din Bulgaria și oficiali din ambele țări, potrivit unui anunț făcut de ministerul bulgar al Turismului.
Turismul reprezintă aproximativ 14% din PIB-ul Bulgariei, iar oficialii bulgari se așteaptă ca veniturile din turism să depășească trei miliarde de euro anul acesta.