Fie că vorbim de atragerea lor ca şi clienţi sau fidelizarea celor existenţi prin intermediul serviciilor de asigurări oferite cu ajutorul aplicaţiilor dedicate, profilul clienţilor utilizatori de smartphone nu a fost neglijat de asigurătorii români.
Nouă aplicaţii dedicate asigurărilor au la dispoziţie utilizatorii români de iPhone sau iPad. Fie că vorbim de aplicaţii complexe ce oferă servicii variate sau doar de simple unelte de care o companie din domeniu şi-a legat numele pentru promovare, 6 asigurători români, un broker de asigurare şi Media XPRIMM sunt prezenţi în AppStore cu aplicaţii dedicate utilizatorilor iOS.
Serviciile oferite pornesc de la prezentarea produselor, posibilitatea identificării reţelei de sucursale prin intermediul hărţilor interactive şi a poziţiei GPS, informaţii şi paşi de urmat în caz de daună, opţiunea de a notifica un eveniment asigurat, notificări la expirarea poliţelor, şi merg până la opţiunea de a achiziţiona online anumite tipuri de poliţă.
Raportată la numărul de companii din piaţă şi la profilul tentant al utilizatorilor produselor Apple, prezenţa asigurărilor în AppStore indică un potenţial în acest domeniu. Mai mult, aplicaţiile prezente sunt un prim pas, opţiunile de dezvoltare şi diversificare a acestor produse fiind enorme.
AXA, împreună pentru copil
Singura legătură a acestei aplicaţii cu asigurările o reprezintă dezvoltarea şi promovarea acesteia de către AXA Life Insurance. De fapt, aplicaţia este o formă de promovare a produsului de asigurare dezvoltat de companie, „Start Protector", sub forma unei unelte de management al programului şi activităţilor copiilor. Dincolo de caracteristicile şi utilitatea aplicaţiei singura secţiune dedicată asigurărilor ne oferă detalii cu privire la produsul „Start Protector - Cel mai avantajos plan de protecţie financiară şi de economisire prin care îi