În hipermarketuri întâlniţi preţuri scrise cu caractere mari, de cinci-şase centimetri, dar unitatea de măsură este scrisă într-un colţ abia vizibil, cu litere minuscule. GdS vă arată tehnici înşelătoare de marketing, prin care clientul se poate păcăli, dacă nu este atent.
„Eticheta este cel mai bun consilier de vânzări“, spun specialiştii în mark eting şi publicitate. Dar eticheta unui produs aflat pe raft poate deveni supărătoare pentru consumator, dacă se observă că magazinul are intenţia să înşele vigilenţa consumatorului. O cititoare a GdS ne-a sesizat pe reporter@gds.ro despre modul în care sunt afişate preţurile într-un hipermarket din Craiova. „Oamenii se păcălesc adesea de preţul/100g de produs, care apare scris cu caractere mari, şi nu văd adevăratul preţ, raportat la kilogram, al produsului, care apare scris mic“, a spus cititoarea noastră. În fotografiile trimise, craioveanca ne sesizează despre felul în care sunt afişate preţurile la raft, în hipermarketul Auchan, la raionul destinat produselor vrac. Se observă că preţul mare de cinci-şase centimetri este doar pentru 100 de grame de produs, dar 100 de grame este scris cu font mic, în partea dreaptă (jos) a preţului uriaş. În exemplul de faţă, 14,48 lei pe suta de grame. De fapt, adevăratul preţ care îi conferă cumpărătorului imaginea reală despre preţul produsului pe unitatea de măsură, pe care îl cumpără este afişat în stânga, jos, unde scrie 144 lei/kilogram de ceai de fructe. Nu discutăm despre preţul exorbitant al ceaiului, ci despre modul de prezentare a preţului în faţa clientului. Ajuns în faţa raftului la raionul produse vrac, omul observă că unitatea de măsură (100 de grame) este scrisă mărunt, mărunt, disproporţionat faţă de preţul propriu-zis, de trei ori mai mare decât unitatea de măsură. Fără să observe că preţul scris mare este pentru 100 de grame de produs, clientul pune în pungă