- Social - nr. 187 / 26 Septembrie, 2012 Cursul de antropologie gnostica de luni, la ora 18, continua la Casa Sindicatelor, atragand prin subiectele sale atat intelectuali, cat si oameni de afaceri, sau persoane pe care le regasesc si in bisericile unor anumite culte, considerand ca informatiile sunt atat de interes spiritual, cat si de cultura generala. "Trezirea constiintei este posibila doar prin intermediul eliberarii si emanciparii de dualismul mental, de lupta antitezelor, de tumultul intelectual (Samael Aun Weor). Somnul constiintei: viseaza inteleptul la minunatul trandafir din campul fermecat, ce-si intredeschide petalele incantatoare odata cu luceafarul de seara al iubirii.Viseaza bardul pletos cu sfiosul paraias cantaret ce coboara din munte destramat in argint, preschimbat cu totul in dantelarie ce curge si trece. Viseaza Faust cu Margareta sa cu chip dalb, linistit, sub acoperamantul maiastru al parului sau auriu, care precum o cascada de aur cade pe umerii sai de alabastru. Ce genune adanca in pupila ei perfida si azurie ca unda!" (Intoarcerea mea din Tibet, acelasi autor). Facultatea constiintei ne permite cunoasterea de noi insine. Psihologia revolutionara invata faptul ca doar omul insusi poate sa se cunoasca. Viata fiintei umane este o lume de visare, insa ea crede ca este treaza si niciodata nu ar admite ca viseaza, ca are constiinta adormita. Exista patru stari de constiinta posibile pentru om: somnul, starea de veghe, auto constiinta si constiinta obiectiva. In timp ce corpul fizic doarme in pat, egoul invelit in corpurile sale lunare umbla nestingherit, cu constiinta adormita ca un somnambul, prin regiunea moleculara. Egoul in acest loc isi proiecteaza visele si traieste in ele, nu exista nici o logica in visele sale. Cele patru stari de constiinta sunt eikasia, pistis, dianoia, nous. Eikasia inseamna ignoranta, cruzime umana, barbarie, somn ex