Un nou termen de finalizare a lucrărilor la şoseaua de centură a Clujului a fost fixat de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, pentru data de 20 decembrie 2012.
1 /.
La Cluj, nimeni nu mai crede în vise sau în promisiunile optimiste ale şefilor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, cu privire la şoseaua de centură. Oficial, termenul de finalizare a proiectului de infrastructură era programat pentru primăvara acestui an.
„Centura de lut", după cum este poreclită de clujeni, deoarece a fost construită pe un teren argilos care alunecă, are o lungime e 24 de kilometri şi este un drum foarte util deoarece tot traficul greu care tranzitează oraşul, din direcţia Bucureşti, spre direcţia Dej – Baia Mare şi Dej- Bistriţa, este deviat pe aici.
Deşi este șosea ocolitoare, nu sunt prea mulţi şoferii care se încumetă să circule pe acest drum. Şi aceasta din cauza gropilor din carosabil. Specialiştii de la drumuri susţin că aceste gropi au apărut pe sectorul de drum tehnologic care a fost construit în grabă, în ultima parte a anului 2011, pentru ca şoseaua să poate fi inaugurată de către fostul premier Emil Boc.
O şosea cu un preţ enorm, 153 de milioane de euro
Problemele de la sectorul 1 sunt foarte grave şi sunt cauzate de alunecările masive de teren. Peste toate astea s-au suprapus un proces de reoganizare judiciară în care a intrat constructorul, societatea din Ungaria, Vegyepser, fapt ce a condus la oprirea totală a lucrărilor.
Zidul de beton, construit pentru a consolida versantul unui deal a cedat în mai multe locuri. Peste asta, asfaltul de pe drumul tehnologic, fiind turnat peste un teren instabil, fără fundaţii solide, s-a stricat complet. „Ne rupem maşinile. Plătim taxe peste taxe să circulăm pe un astfel de drum. Mai bine ocolim prin Cluj”, se plânge un şofer