Retailerul german Kaufland, cu afaceri de 5,58 mld. lei (1,31 mld. euro) anul trecut, a devenit oficial cel mai mare jucător din comerţul modern din România după ce rezultatele financiare pe 2011 ale ultimilor doi giganţi din comerţul modern local - Kaufland şi Selgros - au devenit publice pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Trecerea Kaufland pe prima poziţie nu este însă singura schimbare în top cinci cei mai mari jucători, care au împreună afaceri cumulate de peste 5 mld. euro.
Selgros a reuşit anul trecut să revină pe poziţia a patra în top, depăşind astfel Real, divizia de hipermarketuri a grupului german Metro, ale cărei afaceri au scăzut cu circa 9%.
Cea mai importantă mutare rămâne însă urcarea Kaufland pe prima poziţie şi detronarea Metro Cash&Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul când germanii au intrat pe piaţă în parteneriat cu omul de afaceri Ion Ţiriac şi au început practic să scrie istoria comerţului modern local.
Afacerile Kaufland, intrat pe piaţă acum circa şase ani, au crescut în 2011 cu 18% faţă de anul anterior şi cu circa 50% faţă de rezultatele din 2009.
Metro Cash&Carry este o reţea de magazine cash&carry, care se adresează persoanelor juridice, respectiv companiilor, în timp ce Kaufland este un lanţ de hipermarketuri cu politică de discount.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Retailerul german Kaufland, cu afaceri de 5,58 mld. lei (1,31 mld. euro) anul trecut, a devenit oficial cel mai mare jucător din comerţul modern din România după ce rezultatele financiare pe 2011 ale ultimilor doi giganţi din comerţul modern local - Kaufland şi Selgros - au devenit publice pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Trecerea Kaufland pe prima poziţie nu este însă singura schimbare în top cinci cei mai mari jucători, care au împreună afaceri cumulate de peste 5 mld. euro. @N