Oficialii din învãtãmânt au elaborat metodologia pentru întocmirea raportului de evaluare la clasa pregãtitoare. Elevilor li se va înregistra progresul dezvoltãrii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului, comunicãrii si aptitudinilor de învãtare.
Pe tot parcursul anului scolar, copiii de la clasa pregãtitoare vor fi evaluati de cãtre cadrele didactice, iar în luna mai dascãlii vor completa un raport individual. Scopul acestei mãsuri, spun învãtãtorii, este identificarea competentelor specifice dobândite de elevi. De asemenea, raportul de evaluare la finalul clasei pregãtitoare este structurat pe mai multe sectiuni, cum ar fi date de identificare ale elevului, domenii de dezvoltare, principalele aspecte vizate, asociate fiecãrui domeniu de dezvoltare pentru care cadrele didactice consemneazã nivelul dobândit de copil, fie cã acesta a fost „realizat”, „în curs de realizare”, ori, dupã caz, aprecieri si recomandãri. „Completarea raportului de evaluare se realizeazã la finalul clasei pregãtitoare, în luna mai a anului scolar în curs, în urma observãrii si evaluãrii elevilor, desfãsurate de cãtre fiecare cadru didactic pe tot parcursul anului scolar, de cãtre profesorul pentru învãtãmânt primar/institutorul/învãtãtorul care predã la clasa respectivã, în urma consultãrii si în colaborare, dupã caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog scolar, profesorul logoped, consilierul scolar, medicul scolar, alti profesori ai clasei, pãrintii/reprezentantii legali.”, se aratã în metodologie. Mai mult, dascãlul va asigura completarea raportului în format electronic, utilizând o platformã informaticã dedicatã. Un exemplar al raportului de evaluare va fi tipãrit, semnat de cadrul didactic si predat directorului unitãtii de învãtãmânt, care asigurã păstrarea rapoartelor de evaluare în arhiva unitãtii scolare pe toatã perioada de scolarizare a elevului. Rapo