În sondajele din lunile martie şi aprilie diferenţele dintre intenţia de vot pentru PPDD şi PDL erau minime, uneori chiar favorabile primului (inclusiv în cele efectuate de CSOP). A urmat războiul total dintre USL şi PDL, declanşat prin instalarea Guvernului Ponta şi ajuns la apogeu o dată cu tentativa de demitere a preşedintelui Băsescu. Acum, fostul partid de guvernământ are un avans înaintea PPDD de vreo 10 puncte. Explicaţia e simplă: atenţia publicului fusese acaparată de cele două blocuri, un partid despre care nu se discută pierde.
Audienţele postului OTV scădeau şi ele: de la o cotă de piaţă de 2,1%, în aprilie, se ajunsese, în august, la 0,8%. Era evident că, pentru stoparea declinului, Dan Diaconescu avea nevoie să atragă reflectoarele mass-media asupra persoanei sale, şi asta nu doar prin postul propriu de televiziune. Acţiunea "Oltchim" se potriveşte ca o mănuşă acestui scop, căci captase deja atenţia publicului şi a mass-media, prin acţiunile de protest ale salariaţilor.
Intervenţia lui Dan Diaconescu corespunde întru totul "ideologiei" la care aderă publicul OTV:
- La postul respectiv, atunci când nu e vorba de pură propagandă de partid, găsiţi tot felul de soluţii miraculoase - magneţi care opresc dezvoltarea tumorilor, medici care vindecă de la distanţă etc. DD are şi el una pentru revitalizarea unei întreprinderi ce părea compromisă, în oferta de cumpărare se angajează nu doar să păstreze actualele locuri de muncă, ci să crească numărul acestora la 10.000.
- Clişeul "privatizările sunt un jaf" (cu corolarul "străinii ne cumpără pe nimic") este exploatat din plin, DD intrând în luptă pentru a se opune preluării combinatului de către un acţionar străin ostil. Moştenirea lui Ceauşescu este salvată din mâinile capitaliştilor veroşi.
- Tema bogăţiei naţionale, care trebuie redată poporului, este conţinută chiar în denumirea s