Dacă ar fi să judecăm după facturile plătite către societăţile de deratizare şi dezinsecţie, o asociaţie de proprietari din Craiova deţine recordul. Aceasta ajunsese să achiziţioneze aproape lunar sute de kilograme de clorură de var şi cloramină și, ca nici un microb sau insectă să nu se atingă de cele două blocuri din asociaţie, angajaţii plăteau contracte grase firmelor de dezinfecţie şi dezinsecţie, chiar şi în lunile de iarnă, când subsolurile erau invadate de ţânţari, după cum susţine fostul administrator. Iar deratizarea se efectua şi de două ori pe lună, şi fiecare intervenţie mai făcea o gaură în bugetul asociaţiei cu sume care porneau de la 3.500 şi treceau de 5.500 de lei. Ghinionişti de-a dreptul, proprietarii celor două blocuri, 1 şi 2 de pe strada Putnei, aveau probleme şi cu conductele, care se tot înfundau şi refulau, chiar dacă asociaţia a făcut eforturi băneşti şi le-a schimbat.
Deratizare de milioane
În realitate, administratorul Asociaţiei de proprietari 21 Putnei, Marius Dinulescu, făcuse o „pasiune“ din a deratiza, dezinsecta, schimba şi desfunda conducte. Toate bune şi frumoase, numai că plăţile erau exorbitante în raport cu serviciile. Firmele prestatoare erau şi ele alese cu dedicaţie, iar plăţile se făceau din banii de întreţinere ai proprietarilor, care habar nu aveau de ele pentru că nu erau trecute în lista de plată. Toate acestea au ieşit la iveală în urma unui control efectuat de inspectorii primăriei în luna mai 2012. „Cei de la primărie au descoperit neregulile în toamna lui 2011, când au venit echipele alea din uşă în uşă. La asociaţia noastră s-a descoperit că furnizorul de apă rece este neplătit din 2005, iar cel de căldură din 2006. Administratorul făcea încasări, iar banii nu mai ajungeau la furnizori, în schimb făcea lunar deratizare, dezinsecţie, cumpăra cloramină şi clorură de var cu sutele de kilograme. De exem