Bucureştiul, capitală europeană, odinioară dezmierdat cu apelativul de "Micul Paris" se prezintă, prin (ne)grija edililor săi ca un teritoriu al mizeriei, dezordinii şi capcanelor de mare pericol, de tot felul. A fost necesar ca un om, conducător al unui autoturism, să sufere un accident extrem de curios, demn de Cartea Recordurilor, pe când rula de-a lungul unei şine de tramvai pe unul dintre traseele aflate sub paza, siguranţa şi administrarea, celebrei de-acuma, RATB.
Nefericitul nu s-a gândit o clipă că zdrenţele provenite din dezghiocarea şinei de oţel se vor transforma în baionete ce vor străpunge nemilos scutul maşinii şi i se vor înfige în gamba piciorului! Paramedicii sosiţi la faţa locului pentru acordarea primului ajutor au privit sideraţi lancea care nu permitea nicicum mişcarea victimei, astfel că pompierii au tăiat-o, iar pacientul a fost aşezat pe targă purtând pe mai departe semnul nesimţirii totale a celor de la RATB care nu se sinchisesc de asemenea mărunţişuri.
S-a afirmat ulterior că în Bucureşti lungimea drumului de tramvai însumează 143 de kilometri din care, atenţie, 43 de kilometri sunt deja în stare de zdrenţe metalice. Aşadar, atenţie automibilişti, fiţi extrem de vigilenţi şi, pe cât posibil, evitaţi rularea pe şina de tramvai. Oricând şi oriunde se pot reedita accidente de genul celui amintit!
Această constatare a fost ilustrată de o scurtă prezentare filmată cu camera ascunsă a stării deplorabile prezentată, în zilele lui septembrie 2012, de o parte din şinele de tramvai, prilej cu care s-a putut vedea preocuparea unui ţigan de a rupe o halcă de şină de doi meri spre a o valorifica la Remat. S-a mai consemnat în reportajul cu pricina şi o cifră de-a dreptul halucinantă, peste 900 de persoane de la RATB “au în grijă” integritatea şinei de rulare. Cum au grijă s-a văzut cu prisosinţă. Accidentul din aceste zile a read