Da Vinci Learning are emisiuni pentru toate vârstele. De data asta avem în faţă un program din categoria „educaţiei permanente“, destinat absolvenţilor de diverse şcoli. Nu pare a face parte din vestita Open University dătătoare de diplome recunoscute, cu curriculum pe domenii, ci „predă“ amestecat, telespectatorilor cu diferite grade de cunoaştere, cu aspiraţii şi interese felurite, ca un învăţământ simultan, cu un singur învăţător pentru toate vârstele, aflate concomitent în aceeaşi sală de clasă – în cazul de faţă, pe postul de televiziune amintit. Pentru că documentarele palpitante privind lumea de azi, cu imagini ale unor fiinţe reale, sunt însoţite de desene animate pentru copii, de evocări ale unor personalităţi de marcă din alte timpuri, înviate tot prin desen animat, de jocuri, glume, precum şi de multe metafore. Iată, de pildă, un ţinut sub zăpezi. Prin cadru trec urşi. Aflăm despre ei că sunt alergători rapizi, că îşi pot detecta prada de la 30 km depărtare. Dar tot aici, în puţuri forate de cercetători, se găsesc amfipode – organisme mici care se hrănesc cu resturi de plante şi animale. Ele intră în constituţia planctonului, pânză întinsă ce acoperă apele de pe Terra. Dar să nu uităm că în lanţul trofic de pe planetă in Publicitate tră şi balenele cu cocoaşă. Fascinantă este însă temerara intrare a echipei de cercetare într-un gheţar: stalactite, forme fantastice sculptate de apă, într-o ciudată inimă de gheaţă. Prezentatori animaţi, semnul întrebării (albastru) şi semnul exclamării (roşu) fac trecerea spre showul-şcoală care urmează. Alex e elev şi îşi doreşte o şcoală „mai palpitantă“. Sam şi Jen, în calitate de „Time-blazers“, schimbându-şi costumaţia şi decorul, îi prezintă lui Alex evoluţia şcolii începând din anul 15.000 înainte de Christos, când singura mare învăţătură a purtătorilor de piei de animale era evitarea pericolului,