Piata autovehiculelor ieftine, tot mai puternica, incepe sa ameninte marcile cu preturi medii, asa-zisele "masini de criza", precum Dacia, devenind, astfel, mult mai apreciate din punct de vedere atat al aspectului, cat si al consumului.
In 2005, la lansare, se spunea in gluma despre Logan ca vine cu oglinzile retrovizoare ca extraoptiuni, dar acum modelul are finisaje cromate pe consola de bord si alte inflorituri stilistice, ba chiar si senzori de parcare si GPS cu ecran tactil, fiind, astfel, capabil sa stea in balanta cu un rival din segmentul mediu de preturi, scrie Reuters.
Masinile low-cost sunt produse care rareori inregistreaza cresteri in vremuri de criza, mai ales cand vine vorba sa concureze cu brandurile-mama.
Succesul Dacia confirma rezultatele unui studiu britanic recent, potrivit caruia o buna parte dintre soferi se pot lipsi de echipari de lux precum scaune incalzite, frane actionate electric la parcare sau stergatoare cu senzori de ploaie.
Riposta rivalilor
Tendinta de intoarcere la nevoile de baza li s-a transmis si altor producatori, precum Skoda, Chevrolet, Hyundai, Kia, Fiat, Ford, Peugeot, Citroen si Opel.
Initial, asa-numitele "modele de intrare" ale Renault-ului au fost un esec in piete precum cea indiana, dar, din intamplare, un succes in pietele de acasa. De atunci, aceste modele au devenit adevarate mine de aur pentru compania franceza, depasind profiturile obisnuite cu 6-9%.
De altfel, au si de ce: mana de lucru la uzinele din Romania costa 5 euro, iar in Maroc 3 euro, fata de cei 30 de euro necesari in Franta. Astfel de fabrici furnizeaza piese la mana a doua pentru alte uzine Renault, sa economiseasca bani.
Familia Logan este vanduta in Europa si nu numai sub eticheta Dacia. Modelele recente, deosebit de rentabile, includ Lodgy si Duster 4x4,