In sfarsit am testat noul motor 1.6dCi. Si, da, pot sa confirm, a meritat asteptarea.
Noua gama Qashqai a debutat la noi prin primavara. Motorizari noi, chestii ecologice, optimizarea consumului – tot tacamul. Creme de la creme in aceasta noua gama este motorizarea diesel de 1.6, care are cateva atuuri. Sistemul start&stop opreste motorul atunci cand nu mai inaintezi in trafic. "Mare scofala' veti spune. Intr-adevar. Mare. Activati sistemul si plimbati-va cateva zile prin Bucuresti. La sfarsit, uitati-va (pentru ca sistemul iti permite sa vezi acest lucru) cate grame de CO2 ai economisit. Sunt sigur ca veti ramane impresionati.
Motorul 1,6 dCi, complet nou, a fost dezvoltat de Nissan in colaborare cu Renault F1 engineering. Foarte compact, propulsorul a inregistrat peste 30 de brevete, fiind rezultatul unei investitii de 230 milioane de euro. Ofera niveluri de consum si emisii de carburant caracteristice unei cilindree de 1,6 litri dar standardul de putere si cuplu este cel al unei cilindree de 2,0 litri. Dezvolta 130 CP, fiind cel mai puternic motor de aceasta marime si inlocuieste, in cadrul gamei Qashqai, versiunea cu transmisie manuala a motorizarii 2,0 dCi, oferind acelasi cuplu: 320 Nm. Intreg cuplul este dezvoltat la 1.750 rpm insa 80% este disponibil inca de la 1.500 rpm.
In testele noastre motorul s-a descurcat excelent. A fost una dintre putinele prilejuri cand am putut sa experimentam cifrele din carte: urban scrie 3.9. Noi am reusit, pentru 100 de km, fara prea mult efort, cu trei persoane in masina sa "scoatem' 3.3. Ooau! Atunci cand "ne-am dat' la ea, consumul a crescut pana la 4.5, dar nu mai mult. Concluzie: excelent!
In sfarsit am testat noul motor 1.6dCi. Si, da, pot sa confirm, a meritat asteptarea.
Noua gama Qashqai a debutat la noi prin primavara. Motorizari noi, chestii ecologice, optimizarea co